torsdag 5. august 2010

Ti år som skribent....

Fant plutselig ut at det er ti år siden jeg hadde min første tursak på trykk. Det var i Jakt & Fiske 7-2000 at debuten fant sted. Jeg sendte inn en alt for lang tekst, og en blanding av dias og papirbilder. Heldigvis var ett av bildene godt nok til en dobbeltside, og dermed endte jeg med nesten fire sider på trykk - naturlig nok kry som en hane.
Saken, slik den ble sendt fra meg, ligger fortsatt på www.friluftsliv.no så det går an å ta seg en titt. Jeg humrer litt selv når jeg leser den, og ser at jeg i alle fall var påståelig nok. Jeg lever vel også i troen på at jeg har hatt en viss utvikling med både penn og kamera i løpet av det siste tiåret. Men turen var knallfin, og det mest morsomme var at idéen ble til over et bilkart over Nord-Sverige i skala 1:400 000.
Senere har det blitt mange og lange kanoturer, men jeg har en klar tanke om at turen ned Pite Å en gang skal gjentas.
Fra Horton River, Canada 2007.

1 kommentar:

  1. Gratulerer med tiårsdagen! Så spørs det hvordan tenåringstida blir?

    SvarSlett